Середа, 08.05.2024, 21:46
Сайт учителя української мови та літератури Таран Олени Леонідівни
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Із пуп’янка думок викохується Слово, беззвучне і гучне, воно в майбутнє кличе душі і серця. Молись за нас, молись, Пречиста Рідна Мово, дозволь торкнутись до глибин, яким нема кінця.
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мої статті

Написання прислівників разом, окремо, через дефіс

Написання прислівників разом, окремо, через дефіс

Мета: пояснити правила написання прислівників разом, окремо та через дефіс;

формувати вміння визначати виучувані орфограми в словах, обґрунтовувати вибір написання відповідним правилом;

розвивати уважність, кмітливість, самостійність учнів;

виховувати бережливе ставлення до природи.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Обладнання: підручник, орфографічні словники, репродукції картин – весняні пейзажі.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка виконання домашнього завдання

1. Гра «Ти – мені, я – тобі»

Використовуючи знання теоретичного матеріалу з теми «Прислівник», побудувати й усно відтворити діалоги на тему «Все про прислівник».

2. Робота в парах

Гра «Хто найуважніший?»

Я буду називати прислівники з не. Вам треба продемонструвати правопис не.

Якщо ви берете товариша за руку – разом, якщо відхиляєтесь – окремо. Один із вас виконує роль прислівника, а другий – частки не.

Недарма, ні так ні сяк, ненароком, невдовзі, нітрохи, несамохіть, не мало, а багато, нікуди, нешироко, немилосердно, ні взад ні вперед, нізащо, невтямки, нещодавно, не далеко, а близько, не назавжди, не дуже приємно.

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.

Мотивація навчання

Острів Мовних Скарбів безкінечно манить до себе, бо, виявляється, скільки людина живе – стільки й вчиться.

Сьогодні на уроці ми з вами з’ясуємо, за якими правилами пишуться прислівники разом, окремо та через дефіс.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота в групах. Читання з позначками

Опрацювати теоретичний матеріал підручника, роблячи позначку знаком + (нова інформація), ? (це цікаво, хотів би дізнатися про це більше).

І група – написання прислівників через дефіс

ІІ група – написання прислівників разом та окремо

2. Взаємоперевірка. Групи озвучують опрацьований матеріал.

V. Засвоєння навчального матеріалу

1. Практичний етап. Завдання обом групам.

Розподілити слова в три колонки залежно від їх написання: разом, окремо, через дефіс. При потребі звернутися до орфографічного словника.

По / нашому, рік / у / рік, куди / небудь, ледве / ледве, по / просту, без / жалю, до / чиста, вряди / годи, у / стократ, на / розхват, уві / сні, по / перше, по / друге, за / безцінь, без / перестанку, хтозна / звідки, віч / на / віч, аби / куди, в / щерть, по / християнськи, бeз / угаву, на / видноті, на / диво, десь / інде.

Перевірка виконаного завдання з коментуванням орфограм.

2. Пошук – спостереження за мовним явищем

Записати речення, вказати прислівники та однозвучні з ними слова. Пояснити правопис.

І група. Повітря було особливо чисте, (по) зимовому бадьоре і радісне.

(По) зимовому, занесеному сріблястим сніжком полю їхали швидкою ходою сани.

ІІ група. Простягай ніжки (по) своєму ліжку.

Кожен віник (по) своєму мете.

3. Подані словосполучення ввести до самостійно складених речень.

По-третє; по третє грудня.

По козацькому, по козацькому звичаю.

4. Гра «Павутинка»

Пунктиром з’єднати речення двох колонок так, щоб можна було прочитати прислів’я. на місці крапок вставити прислівники, пояснивши їх написання.

  1. З вовками жити А … й каркай

  2. Краще раз побачить Б та кинути ж не хочеться

  3. Потрапив між ворон В та … пошита

  4. Діло … волочиться Г вити або з’їденим бути

  5. Стара свита Д ніж … почуть

  6. Як вдача овеча Ж а він тобі …

  7. Ти йому … З … й мекече

Довідка: Мало-помалу (4Б), по - вовчому (1Г), двічі (2Д), по-овечи (4З), по-новому (5В), по-свійськи (7Ж), по-свинськи (7Ж), по-воронячому (3А).

5. Коментований диктант

Наступала весна, вдень пригрівало сонце. Козаки вирушили рано-вранці, над лиманом висів вологий туман. Сторожа почула їх, але нічого не могла вдіяти. Козаки змели її вмить. Ватажка козацького війська змагала така відвага, так великодушність вихлюпувала з серця, що він бив молотком по ланцюгах, а сам плакав по-дитячому.

6. Творча робота

За опорними словами створити пейзажний етюд «Несміливий подих весни»

Удень, уночі, по-весняному, востаннє, надворі, не сьогодні-завтра, з ранку до ночі, навкруги, день у день, скрізь, назустріч, без кінця-краю, без сумніву, в далечині, час від часу, де-не-де, ледве-ледве, навкруги.

Учні, завдання для яких буде складним, виконають вправи 341, складуть речення зі словами пліч-о-пліч, де-не-де, босоніж, навзнак, до останку.

Рефлексія.

1. Продовжити речення «На сьогоднішньому уроці мені найбільше запам’яталося …»

2. Гра «Ланцюжок» (перевірка теоретичних знань з теми «Прислівник»)

VІI. Мотивація оцінок.

Домашнє завдання: §30, закінчити пейзажний етюд, скласти словниковий диктант (25 слів) на вивчені на уроці орфограми.

Категорія: Мої статті | Додав: Admin (09.11.2016)
Переглядів: 1317 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Copyright MyCorp © 2024
uCoz